Varför får jag två fakturor?

Hej, jag undrar varför jag får två fakturor för min elförbrukning?
Mohamed

Kommentarer

  • Hej Mohamed, tack för din fråga!

    Ale El Ekonomisk förening äger elnätet i Ale och delar av Lilla Edet. Som elnätsbolag fakturerar vi en fast avgift baserad på din huvudsäkring samt en kostnad för varje kWh som överförts till dig. Om du har Ale El Ekonomisk förening som ditt elnätsbolag och samtidigt väljer Ale El Elhandel som elhandelsbolag får du både dina elnäts- och elhandelskostnader på samma faktura. Du hittar priserna för elnätsabonnemangen här!

    Om du väljer ett annat elhandelsbolag än Ale El Elhandel får du två fakturor, en avseende elförbrukningen och en avseende transporten av el.

    Jag hoppas att jag svarade på din fråga, annars får du höra av dig!

    Med energifyllda hälsningar,
    Kornelia