Vad ska jag göra om jag upplever att elmätaren mäter fel?

Hej, jag är osäker på om min elmätare mäter fel. Kan ni hjälpa mig?
Algot

Kommentarer

  • Hej Algot,

    Om du som kund upplever att din elmätare inte mäter korrekt ber vi dig att kontakta oss på Ale El för en dialog. Önskar du att vi tar in elmätaren för en kontroll kan detta göras enligt allmänna avtalsvillkoren, se nedan:

    Sker provning på konsumentens begäran och det då konstateras att mätarens registrering är godtagbar enligt punkten 4.3 ska konsumenten ersätta elnätsföretaget med högst de självkostnader som uppkommit för provningen. I annat fall bekostas provningen av elnätsföretaget. Företaget ska i förväg informera konsumenter som begär provning om beräknad kostnad för provningen.

    Hoppas du fick svar på din fråga!

    Med energifyllda hälsningar,

    Kornelia