Välkommen till Ale Els frågeforum!
Här hittar du svaren på vanliga frågor. Ställ gärna en egen fråga om du inte hittar det du söker.
Vårt mål är att svara inom en arbetsdag. Tänk på att inlägget kan bli publicerat.
Har du en personlig fråga? Ring eller mejla vår kundservice.
Våra kontaktuppgifter och öppettider hittar du genom att klicka här!
Ale El är ditt Nära, Trygga och Enkla energibolag.
Välkommen till ditt lokala elnäts- och elhandelsbolag i Ale! Vi värdesätter nöjda kunder och säkerhet i allt vårt dagliga arbete. Som elnätskund kan du själv investera i ett medlemskap i vår ekonomiska, kooperativa förening, vilket bland annat ger utdelning i form av årliga utskick och eventuella återbäringar. Du kan läsa mer om Ale El genom att klicka här.
Ale El Elhandel är ett elhandelsbolag som du kan välja - oavsett var du bor i Sverige. Vi erbjuder enkla och schyssta elavtal där det ingår fossilfri energi utan extra kostnad. Dessutom kan du känna dig extra trygg med att vi som elbolag är certifierade med Schysst Elhandel, framtagen av branschorganisationen i syfte att trygga elkunder i sitt val av elleverantör. Behöver du hjälp att välja? Kontakta vår kunniga kundservice så hjälper vi dig.
Om du som kund upplever att din elmätare inte mäter korrekt ber vi dig att kontakta oss på Ale El för en dialog. Önskar du att vi tar in elmätaren för en kontroll kan detta göras enligt allmänna avtalsvillkoren, se nedan:
Sker provning på konsumentens begäran och det då konstateras att mätarens registrering är godtagbar enligt punkten 4.3 ska konsumenten ersätta elnätsföretaget med högst de självkostnader som uppkommit för provningen. I annat fall bekostas provningen av elnätsföretaget. Företaget ska i förväg informera konsumenter som begär provning om beräknad kostnad för provningen.
Hoppas du fick svar på din fråga!
Med energifyllda hälsningar,