När läses min elmätare av?

Hej, jag undrar hur ofta min elmätare läses av och om jag behöver läsa av den själv när jag flyttar.
Erika

Kommentarer

  • Hej Erika, vilken bra fråga!

    Din elmätare läses av dagligen. Detta görs automatiskt och alla våra elmätare lagrar mätarställningar varje timme. Denna data hittar du på Mina Sidor och i vår app.

    Du behöver inte själv läsa av din elmätare när du flyttar.
    Elmätaren är fjärravläst och skickar mätarställningarna direkt till oss.

    Med energifyllda hälsningar,
    Kornelia
  • Mäter min elmätare både ingående och utgående ström? Dvs kan jag installera solceller och bli mikroproducent utan att byta elmätare eller behövs denna bytas?
    Alexander
  • Hej Alexander,

    Tack för din fråga!

    Våra elmätare klarar av att mäta både konsumtion och produktion vilket betyder att du inte behöver byta ut din elmätare om du ska installera solceller.

    Med energifyllda hälsningar,
    Kornelia