Välkommen till Ale Els frågeforum!
Här hittar du svaren på vanliga frågor. Ställ gärna en egen fråga om du inte hittar det du söker.
Vårt mål är att svara inom en arbetsdag. Tänk på att inlägget kan bli publicerat.
Har du en personlig fråga? Ring eller mejla vår kundservice.
Våra kontaktuppgifter och öppettider hittar du genom att klicka här!
Ale El är ditt Nära, Trygga och Enkla energibolag.
Välkommen till ditt lokala elnäts- och elhandelsbolag i Ale! Vi värdesätter nöjda kunder och säkerhet i allt vårt dagliga arbete. Som elnätskund kan du själv investera i ett medlemskap i vår ekonomiska, kooperativa förening, vilket bland annat ger utdelning i form av årliga utskick och eventuella återbäringar. Du kan läsa mer om Ale El genom att klicka här.
Ale El Elhandel är ett elhandelsbolag som du kan välja - oavsett var du bor i Sverige. Vi erbjuder enkla och schyssta elavtal där det ingår fossilfri energi utan extra kostnad. Dessutom kan du känna dig extra trygg med att vi som elbolag är certifierade med Schysst Elhandel, framtagen av branschorganisationen i syfte att trygga elkunder i sitt val av elleverantör. Behöver du hjälp att välja? Kontakta vår kunniga kundservice så hjälper vi dig.
Tack för din fråga!
Vi redovisar nu förbrukningen som kvartar istället för timmar. Priset för varje kvart kommande dygn publiceras klockan 13.00 dagen innan. Som kund kan du alltid se det aktuella spotpriset för varje 15-minutersperiod på elbörser som Nord Pool eller Epex Spot. Ale El Elhandel visar också spotpriset i vår kostnadsfria app.
Du kan läsa mer i vår artikel genom att klicka här!
Med energifyllda hälsningar,
Jag kan inte se att förbrukningen redovisas i perioder om 15min. Varken i elförbrukning på websida i mobil-appen eller i funktionen exportera data.
Behöver man ställa in nått speciellt för att se 15min perioder?
Mvh /Daniel
Värdena finns på Mina sidor och kommer snart i appen. Vi kommer även kolla på export av 15-minutersvärden framöver.
Vi har sett att det varit ett tekniskt problem som gjort att körningen av 15-minutersvärden hade fastnat på din anläggning. Detta ska nu vara åtgärdat.
Återkom om du har fler frågor!
Med energifyllda hälsningar,