Kan jag flytta min elmätare?

Halloj, kan jag flytta min elmätare och hur behöver jag gå till väga?
Casper

Kommentarer

  • Hej Casper,

    Här nedan har vi listat information som kan vara bra att veta om du vill flytta din elmätare:
    • Skall du renovera hela huset kan du behöva ett tillfälligt elabonnemang för byggström.
    • Slår du samman lägenheter och vill ta bort elmätare kan du kontakta oss för rådgivning, hur man löser det praktiskt och vad det kan kosta.
    • Om elmätaren behöver flyttas kontakta oss i god tid innan du gör några åtgärder så informerar vi dig om vilka regler och möjligheter som finns.
    • Tänk på att elmätaren inte får byggas in då vår personal på ett smidigt och säkert sätt behöver kunna komma åt den vid behov.

    Med energifyllda hälsningar,

    Kornelia