Kan jag byta från en RJ45-kontakt till en RJ12-kontakt på min elmätare?

Hej!

Jag har en tredjepartslösning som kräver att jag har en RJ12-kontakt på min elmätare. Ale Els elmätare har en RJ45-kontakt. Finns det möjlighet att byta kontakten?
Karin

Kommentarer

  • Hej Karin!

    Ale El erbjuder en tjänst där vi kan byta ut RJ45-kontakten på din elmätare till en RJ12-kontakt. Detta kan vara aktuellt om du har, eller planerar att skaffa, en tredjepartslösning som kräver en RJ12-kontakt i stället för vår standardmässiga RJ45-kontakt.

    För att ta reda på om du behöver byta till en RJ12-kontakt och för att få mer information om kostnaderna, vänligen kontakta oss på Ale El. Vi ger dig all information som du behöver om hur bytet och installationen går till samt vad det kostar.

    Du når oss enklast via telefon på 0303-33 24 00 eller genom att mejla oss på info@aleel.se.

    Med energifyllda hälsningar,

    Kornelia