Jag har solceller hemma och skulle vilja teckna ett elavtal med er. Hur funkar det?

Hejsan, jag har börjat med solceller hemma och vill ha ett bra elavtal. Vad kan ni erbjuda?
Noah

Kommentarer

  • Hej Noah,

    Vad roligt att du vill teckna ett elavtal med Ale El Elhandel AB.

    Ersättningar för år 2023 - elproduktion:
    • Producenter med en installerad toppeffekt om max 43,5 kW och huvudsäkring om max 63A erbjuds ett löpande Rörligt timprisavtal.
    • Producenter med en installerad toppeffekt över 43,5 kW eller huvudsäkring över 63A erbjuds ett löpande Rörligt timprisavtal – 2 öre i avdrag. Max installerad toppeffekt på 500 kW.

    Obs! Har du en huvudsäkring över 100 A så måste du ha tecknat ett elhandelsavtal innan anläggningen kan kopplas in på elnätet. (Det finns då ingen elhandlare som har mottagningsplikt för din elproduktion).

    Du kan läsa mer om ersättning och våra avtalsvillkor här!

    Med energifyllda hälsningar,
    Kornelia