Kan jag skaffa batterier med Greenely-abonnemang som elnätskund hos Ale El?

Hej!
Jag funderar på att skaffa batteri med Greenely-abonnemang för min solel och för att hjälpa till att lastbalansera elnätet. Går detta som elnätskund hos Ale El?
Samuel

Kommentarer

  • Hej Samuel,

    I dagsläget är Ale El enbart kompatibla med CheckWatt när det gäller batterilösningar. Om du har fler frågor kring detta, vänligen kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare!

    Med energifyllda hälsningar,
    Kornelia
  • Hej!
    Greenely säger att det bara gäller om jag köper elen av er, men inte om jag köper min el av Greenely (vilket jag gör). Frågan gällde om det finns några problem med att sälja stödtjänster i ert nät (eftersom jag är elnätskund hos Ale El).

    Mvh

    Samuel
  • Hej igen Samuel,

    Vi har inte fått någon information från vår balansansvariges part (Vattenfall) att de tecknat avtal med aktuell leverantör (Greenely). Därför kan vi inte garantera att stödtjänster fungerar med Greenely i vårt elnät.

    Er leverantör bör ha och ge korrekt information om vilka balansansvariga de upprättat avtal med, därför får vi hänvisa tillbaka till dem.

    Vi vet att mycket händer på denna marknad och tycker att det är positivt att många är intresserade. Som elnätsleverantör är vi öppna för samarbeten på marknaden i den mån ellagen, förordningar och direktiv medger.

    Som konsument är det viktigt att du tar reda på fakta och tar referenser för att försäkra dig om att tjänsterna du köper kommer att fungera som förväntat.

    Vid installering av batterilösning inom vårt elnät krävs det att en föranmälan skickas in till oss.

    Med energifyllda hälsningar,
    Kornelia