vit nyans

Hej, vi kommer att ha vårt kök och halva vår hall i kulören blåstång då en av köksväggarna går in i hallen. Resten av hallen ska vara vit, men vet inte vilken då det finns så många att välja på. Vilken vitnyans skulle ni rekommendera till blåstång?

Mvh Mari

Kommentarer

  • Hej Mari!
    Vad roligt att ni funnit Blåstång som favorit bland våra kulörer!
     Den är verkligen en snygg kulör som faktiskt passar utmärkt tillsammans med både rent vita nyanser  ( Tex 1 Vit) och vita kulörer som antingen drar mot svalt neutralt grå  ( Tex 5 Snö)eller mot den lite varmare tonen (9 Äggskal).
    Här finner ni dessa kulörer
    Därför vill vi istället råda dig att titta på hur andra nyanser i er hem ser ut. Att ställa sig dessa frågor är ett bra sätta att finna rätt:
     Har ni redan någon vit nyans som kanske kan vara styrande?
     Vilken känsla önskar ni? Svalt och fräscht eller mjukt och ombonat. Vilka toner finns redan i ert hem på tex möbler mm?

    När det gäller färgsättning och rådgivning kring kulörval brukar vi vanligtvis i första hand hänvisa till våra återförsäljande butiker.
    Hitta kontaktuppgift till butik här
    I de allra flesta butiker finns utbildade kulörrådgivare - inredningsrådgivare och att be att ta hjälp av dem brukar bland våra kunder vara mycket uppskattat då de är mycket duktiga.
    Här föreslår jag därför att ni tar med bilder på er bostad och även gärna andra tongivande kulörer som kanske återfinns i textilier eller möbler och gör ett besök i butik.
    Jag vill även till sist slå ett slag för vårt provburksystem som ger er möjlighet att testmåla olika vita på plast i ert hem. Det är absolut den allra bästa sättet att se hur det ljus som finns i ert hem, de kulörer som där idag finns kommer påverka upplevelsen av vald kulör. Måla upp dem på tex en skiva av papp så att ni enkelt kan förflytta dem mellan olika väggar och ljus.

    Hälsningar
    Christina, Alcro Kundcenter

    Christina Alcro Kundcenter