Vilken Kulör är det vackra gröna huset målad med?

Hej Alcro!
Det här huset är ju helt underbart. Vad heter färgerna/ kulörerna som använts?

Allt gott,
James

Kommentarer

  • Hej James

    Tack för din fråga. Ja visst är huset vackert!?

    Kulörerna som här använts är hämtade från vår Fasadkollektion Trähus som framtagits i samarbete med Arkitekt Karin Fridell Anter:

    Fasad 187 Ask
    Fönster 163 Rost
    Knutar/vindskivor 154 Emalj
    Dörren är målad i kulören 303 Jord

    Ett tips!
    Det är viktigt att även titta på kulörer i verklighet då våra bildskärmars olika upplösningar ibland återger kulörer lite olika.
    Hos alla våra återförsäljande butiker finns förutom uppmålade kulörprover även tillgång till vårt provburksystem.
    Testa gärna valda kulörer genom att måla upp dem på tex en skiva och ställ upp mot er fasad.
    (Måla inte direkt på fasad då provburk kan innehålla anna typ av färg än den som huset är målat med sedan tidigare.)
    Då får man en mycket bra bild över hur kulörerna påverkas av sin omgivning och hur de kommer upplevas på plats.

    Vår broschyr färgsätta trähus finns här bifogad i pdf-format.

    Om du har fler frågor eller undrar över någonting annat inför framtida målning är ni självklart välkomna åter.

    Med vänlig hälsning

    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.