Vad har kulören VIT för NCS-Kod?

Hej!
I butikerna finns tex på produkten Servalac en färdig kulör som heter Vit. Om jag köper en burk som heter Vit/Bas A är det samma vita ? Om inte vad skiljer kulörmässigt mellan dem?

Vilken NCS har Vit och Vilken NCS har Vit/Bas A?
Alcro Kundcenter

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Närmsta NCS för alla våra från fabrik färdiga kulör VIT är NCS S0500-N. Detta gäller för alla våra produkter.

    Det kan dock skilja lite mellan Vit och NCS S 0500-N och vid komplettering rekommenderar vi att fortsätta med den färg man har påbörjat med.
    Vår kulör 1 VIT upplevs ofta lite mjukare och vitare. (Dock utan gul underton) medan S0500-N kan upplevas lite svalare och med en liten grå underton.
    2 Vit är mer lik NCS S0500-N
    Är din burk istället för Vit benämnd kulörmässigt med Vit/A-bas så är den riktigt kritvit/blåvit och ligger då närmast S 0300-N

    Med vänlig hälsning

    Christina Alcro Kundcenter
  • Hej
    Jag undrar vad Alcro bestå fönsterfärg trä tonad vit har för NCS kod?
  • Hej Emelie
    Tack för din fråga.

    Tonad vit är mest och närmast NCS S0502-Y.

    Vänlig hälsning

    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter
  • Hej!
    Jag undrar vilken färgkod har täckfärg trä 602 tonad vit, modern oljefärg.
    Artikelnr 140189

    Mvh Lotta

    Lotta
  • Hej Lotta
    Tack för din fråga.

    Alla våra Tonad vit kan liknas med NCS S0502-Y.
     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter
  • Hej, vilken färgkod ncs har alcro vägg och tak vit 21? Mvh Sofia
    Sofia
  • Hej Sofia,

    tack för din fråga.

    21 Vit är likt de övriga Vit närmast och mest lik NCS S0500-N . Men upplevs oftast mindre grå och mer rent vit än NCS kulör.
     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.