Tre nyanser av blått i norr/öst-läge

Önskar tips på tre blå kulörer som harmonierar till en 70-talslägenhet i norr/öst-läge. Snickerier är målade i S 0500-n. Jag önskar en blå kulör till vardagsrum,hall och kök. En annan till sovrum och barnrum samt en tredje till arbetsrum. Färgerna skall vara dova och förmedla exklusivitet. I samtliga rum kommer vita tunna gardiner sättas på skena i taket längs med hela väggen där fönster sitter. Köket är ljusgrått med marmor.

Kommentarer

  • Hej
    Då rekommenderar vi att du tittar i vår färgkarta AD. 16 och den del vi valt att kalla Studio Blå.
    http://www.alcro.se/Inomhus/Kollektioner/ad16/Studio-bla/
    När det gäller färgsättning och rådgivning kring kulörval hänvisar vi dock i första hand tillvåra återförsäljande butiker. Butikerna har materialet som behövs och butikspersonalen är också bäst lämpade för den sortens rådgivning.
    Det kan vara svårt att i text beskriva nyanser och upplevelser av kulörer för varandra då vi ofta referar olika till dessa. I butik kan ni tillsammns titta på kulörerna och finna just den unika kulör som passar bäst på plats hos dig.
     Be att i vår återförsäljande butik få tala med den som är Inredning och kulörrådgivare. Ta gärna med foton in till butik.
    Här finner du närmsta butik.
    http://www.alcro.se/Kontakta-Alcro/

    Med vänlig hälsning
    Kundcenter Alcro

    Hälsning ChristinaKundcenter

    Christina Alcro Kundcenter
  • Hej! Jag undrar om ni kan hjälpa mig att välja en rätt färg för barnrum (flicka).😀 Jag vill ha en varm rosa färg dock inte mörk eftersom rummet ligger mot nord.
  • Hej Vera

    Tack för att du ställer din fråga. Barnens rum är verkligen roliga projekt att ta sig an.

    Självklart vill vi tipsa dig om några av våra kulörer.
    I vår färgkarta ad.Balans finner du mjuka pasteller som alla kan matchas tillsammans. Morgonrodnad är en av mina favoriter och här finner du även den mycket ljusa ros Tindra.
    I ad. Balans finns flera alternativ som du kan komplettera med och kanske måla olika kulörer på olika väggpartier osv.

    Önskar du ytterligare alternativ eller mer kulörta rosa toner finns tex Balett och Rose i ad. Natur.

    När det gäller färgsättning och rådgivning kring kulörval brukar vi vanligtvis i första hand hänvisa till våra återförsäljande butiker.Det är svårt att på distans ge färgsättningsförslag då vi alla refererar olika till just kulörer, tex en kulör som upplevs som mörk kan upplevs ljus av någon annan men även refererar vi väldigt olika till kulörnyanser. Men framför allt så tycker vi alla olika och smaken skiljer sig mellan oss alla.Det är alltid är lättare när man tillsammans samtidigt kan titta på de kulörer som man resonerar kring.Butikerna har det material som behövs och butikspersonalen är också bäst lämpade för den sortens rådgivning då det i de allra flesta butiker finns utbildade färgsättare och inredningsrådgivare. Vår erfarenhet är att den hjälp de kan erbjuda brukar vara mycket uppskattad.Här finner du kontaktuppgifter till butikerna
    Kulörer
    påverkar varandra och kan därför ibland upplevas olika på olika platser,
    beroende på vad de omges av. Därför kan ni med fördel förbereda er genom att ta
    med bilder från er bostad och även gärna exempel på vilka andra tongivande
    kulörer som kanske kommer återfinnas bland textilier eller möbler.

    Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter. Du kan även ringa in till oss och vårt kundcenters tekniska rådgivning på telefonnummer 020-62 20 20.
    Hälsningar
    Christina

    Christina Alcro Kundcenter