Spackla över glasfiberväv

Hej
Jag har just flyttat in i ett hus där alla rum har glasfiberväv - jag vill inte behålla det.
Vad är bästa (billigaste vs. snabbaste) sättet för att få bort väv-ytan innan jag målar väggarna? - spakel och slipning, eller en "utgämnande tapet"?
Viktigt är att oavsett behandling så måste väggarna kunna andas då det är ett äldre tegelhus.
Tack för hjälpen!

Kommentarer

  • Hej Nicklas,

    Tack för din fråga.

    Vi rekommenderar att du på denna yta spacklar med vårt Handspackel Plus som är enkelt att spackla med och som ger en bra yta för både målning och tapetsering.

    Om denna metod är enklare än att sätta upp en utjämnande tapet är svårt för oss att svara på då detta ofta varierar beroende på erfarenhet och tycke och från person till person.

    För prisjämförelse hänvisar vi till våra återförsäljande butiker,.
    Vi som
    leverantör och tillverkare levererar alla våra produkter till återförsäljande
    butiker. Dessa butiker är helt fristående från oss och de har också en helt
    egen och fri prissättning.

    Om du har fler frågor eller undra över något i vårt svar är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.