Svart kulör för inomhuslasyr

Hej,

Testat lite olika svarta lasyrer under åren. Alla får en brunaktig ton. Finns det någon blir svart, dvs helre mot aska är brunt?

Jag vill lasera en trappa med furusteg där mittbalken går i matt svart metallfärg.

Hälsningar

Torbjörn

Kommentarer

  • Hej
    Det kan vara mycket svårt att få till detta på en yta om trät i sig har en gulnad eller liten röd ton i sig själv. Då bets och lasyrer är transparenta så synas träts naturliga kulör genom dessa. I vår receptbank för Träbets som går att bryta till olika kulörer finns tex 10 Svart. Denna innehåller inga gula pigment och ger då i sig ingen brun ton.
    Hälsningar Christina, Kundcenter Alcro
    Christina Alcro Kundcenter