Har ni några produkter märkta med Svanen?

Kommentarer

  • Hej,

    Ja visst har vi Svanenmärkta produkter!

    Alcro arbetar med Nordic Ecolabel, oftast kallad Svanen, som är ett typ 1 miljömärke.
    Kraven för dessa produkter är framtagna av en oberoende tredje part.
    De skärps kontinuerligt och är framtagna ur ett livscykelperspektiv.

    Du kan läsa mer om Svanens arbete här.

    Samtliga Alcros Svanenmärkta produkter är accepterade för användning i Svanenmärkta byggnader och vid renovering. Tillsammans med många av Alcros proffsprodukter, finns de registrerade och listade i Svanens materialportal för hus.

    Alcrokunder som inte har tillgång till Svanen materialportal för hus kan kontakta kundcenter@alcro.se för aktuell förteckning.

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter