Ska man späda ut färg med vatten?

Måste vi späda Milltex Allgrund med vatten innan målning på gipsskiva?

Kommentarer

  • Hej Ellen

    Tack för er fråga och tack för att ni valt att måla med våra produkter.

    Vi avråder generellt sett från att späda våra produkter innan målning.

    (det finns produkter undantagna som i sin målningsrekommendation har detta beskrivet, detta står då specificerat i produktfakta )

    Milltex Allgrund är en grundfärg som är skapad för att vara fyllig och mätta sugande underlag.
    Den är optimalt utformad för att ge bästa täckande förmåga. Späder man ut den tappar den lite av sina egenskaper.

    Önskar man ändå späda för tex att använda spruta rekommenderar vi att späda så lite som möjligt men max 5 % med vatten.

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Christina Alcro Kundcenter