Putsfärg inomhus?

Hej !

Har en liten fundering kring putsfärgen,  är det möjligt att måla med den på ett litet parti inomhus ?  Den ytan som ska målas är betong ren och är i en källare, viktiga med att måla ytterväggar är väll att färgen ska andas ..... ?

Är hemma hos mig och inte kund '

Therese ifrån Colorama

Kommentarer

  • Hej Therese
    Vi avråder i första hand från att måla med utomhusprodukter inomhus då dess egenskaper är anpassade efter just utomhusklimat.
    Om du redan idag har en fuktproblematik i din vägg så bör denna först åtgärdas. Det inte finns någon färg som kan avhjälpa en fuktproblematik så att din väggs puts inte skadas av den inkommande fukten.
    Vi råder istället att måla med vanlig väggfärg, som är enklare att måla med, som ger en smutståligare yta och som släpper om fukt inkommer. Då kan du på så sätt se detta innan putsen brytits ned och  skadats av den.
    En vanlig väggfärg tex Milltex , Sober etc klarar en normal diffusion som normalt finns i putsade väggar.

    Hälsningar Christina, Alcro Färg

    Christina Alcro Kundcenter