Plåt beslag på fönster

Hej.
Jag ska måla med Alcro bestå fönster färg. Vilken rostskyddsfärg ska jag använda på plåt beslagen vid hörnen av fönsterna?

Kommentarer

  • Hej Björn,

    tack för din fråga och för att du målar med våra produkter
    Om dessa plåtbeslag har rostangrepp behöver all rost först slipas bort och därefter grundmålas dem med vår grundfärg Roststopp innan dessa målas med Bestå Fönsterfärg.

    Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen
    åter. Du kan även ringa in till oss och vårt kundcenters tekniska rådgivning på
    telefonnummer 020-62 20 20

    Hälsningar
    Christina
    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.