Olja matsalsbord av ek

Ska olja ett matsalsbord inomhus i ek kan man använda ädel träolja till detta ?

Kommentarer

  • Hej Lucas

    Tack för att du hittat till vårt kundforum och ställer din fråga till oss.
    Vi avråder från att använda Ädel träolja till inoljning av ytor som ska komma i kontakt med livsmedel så som Skärbrädor salladsskålar mm.

    Då Ädel Träolja är en mer anpassad produkt för att kunna användas utomhus och därmed innehåller mothämmande ämnen för ev påväxt av alger och mögel, avråder vi från att använda denna produkt till ditt matbord.

    Även om vi i vårt sortiment inte har en optimal produkt för att olja in matbord eller andra ytor som kan komma i kontakt med livsmedel så finns hos våra återförsäljande butikers sortiment andra produkter och oljor som är mer anpassade för just detta område och användning. Vi råder dig att istället kontakta dem för råd kring detta. Här finner du butiker som kan hjälpa dig vidare

    Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar så är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Christina Alcro Kundcenter