Old Rose

Hej, jag vill måla mitt vardagsrum i nyansen Old Rose. Hallen vill jag måla i en grön eller blå nyans, vilken passar ihop med Old Rose?

Kommentarer

  • Hej Camilla,tack för din fråga.
    När det gäller färgsättning och rådgivning kring kulörval brukar vi vanligtvis i första hand hänvisa till våra återförsäljande butiker. Men självklart vill jag ändå skicka med dig några tips.
    Det är svårt att på distans ge färgsättningsförslag då vi alla refererar olika till just kulörer, tex en kulör som upplevs som mörk kan upplevs ljus av någon annan men även refererar vi väldigt olika till kulörnyanser. Men framför allt så tycker vi alla olika och smaken skiljer sig mellan oss alla.
    Det är alltid är lättare när man tillsammans samtidigt kan titta på de kulörer som man resonerar kring.Butikerna har det material som behövs och butikspersonalen är också allra bäst lämpade för den sortens rådgivning då det i de allra flesta butiker finns utbildade färgsättare och inredningsrådgivare. Vår erfarenhet är att den hjälp de kan erbjuda brukar vara mycket uppskattad.Här finner du kontaktuppgifter till butikerna
    Kulörer
    påverkar varandra och kan därför ibland upplevas olika på olika platser,
    beroende på vad de omges av. Därför kan ni med fördel förbereda er genom att ta
    med bilder från er bostad och även gärna exempel på vilka andra tongivande
    kulörer som kanske kommer återfinnas bland textilier eller möbler.
    Old Rose tycker jag passar mycket bra med andra mjuka pasteller och om du tittar här i vår Färgkarta ad.Pashmina så finner du tex Misty mint som är en av mina favoriter men även den lite varmare  Cream Satin är fin till Old Rose.
    Om den gröna nyans du söker ska vara lite mer "grön" kan tex Oregano kanske vara ett förslag.
    Tänk dock på att se kulörerna i verkligheten och ej enbart via skärm då olika bildskärmsupplösning kan återge kulörer olika.

    Om du har
    fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen
    åter. Du kan även ringa in till oss och vårt kundcenters tekniska rådgivning på
    telefonnummer 020-62 20 20
    Hälsningar
    Christina
    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.