NCS-nummer på Vit emalj

Hjälper en kund med att fylla i deras val av färg på bygglovsansökan till Gotlands kommun. De önskar "Vit emalj 154" på sin fasad, men Gotlands kommun vill att vi anger NCS-nr på färgen. Vilket NCS-nummer har färgen?

Kommentarer

  • Hej Lilian
    När vi skapar våra egna kulörer gör vi det inte utifrån den redan befintliga NCS färgkartan. Därmed hamnar våra kulörer sällan exakt på samma värde som Ncs . Dvs de kan ligga nära flera olika NCS-kulörer eller alt ligga mellan två av dem.
    Därför är det viktigt att din kund sedan vid färgbeställning alltid uppger vårt kulörnamn 154 Emalj och inte det NCS som ligger närmast, för att få rätt kulör tillblandad.
    Men för deras Bygglovsansökan är det NCS S1000-Y som ligger närmast som de ska uppge.

    Hälsningar
    Christina, Alcro Kundcenter
    Christina Alcro Kundcenter