NCS-kod till Gentleman

Hej,

Vi kommer att bygga in en garderob i väggen och skulle vilja att dörrarna har samma färg/liknar "Gentleman" då väggen är målad med den kulören. Finns det någon NCS-kod för den färgen?

Kommentarer

  • Hej Kalle

    Tack för din fråga.När vi skapar våra egna kulörer så hämtas inte dessa från den redan befintliga färgkartan med NCS kulörer utan skapas av våra egna kulörexperter.Därmed hamnar våra kulörer sällan exakt på samma värde som NCS, dvs de kan ligga nära flera olika NCS-kulörer eller tex ligga mellan två av dem.
    Den NCS kulör som är mest lik Gentleman är S6010-B10G. Men då där kan finnas skillnader rekommenderar vi alltid att vid dessa tillfällen i butik be att få jämföra de båda kulörerna innan ni gör er beställning av er garderob.
    Då kan ni först säkerställa att ni tycker att den avvikelse som finns är godtagbar.

    NCS systemets färgkarta innehåller nämligen enbart en bråkdel av de kulörer som vi med ögat kan uppfatta. Och våra kulörer skiljer sig därför ibland från den kulör som i NCS är mest lik.Därför bör du annars vara noga vid färgbeställningar att alltid uppge vårt kulörnamn och inte det NCS som ligger närmast, för att få rätt kulör tillblandad.
     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.