NCS-kod till bygglov.

Hej jag behöver ha ncs koden på Alcro bestå granit 152 för att kunna få igenom mitt bygglov. Är det något ni kan hjälpa mig att svara på vilken kod den har?

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Marcus,

    När vi skapar våra egna kulörer gör vi det inte utifrån den redan befintliga NCS färgkartan. Det finns så många fler nyanser än vad som i den visas.
    Därmed hamnar våra kulörer sällan exakt på samma värde som Ncs . Dvs de kan ligga nära flera olika NCS-kulörer eller ligga mellan två av olika NCS kulörer.
    Därför bör du vara noga med att vid färgbeställningar att alltid uppge vårt kulörnamn  och inte det NCS som ligger närmast, för att få rätt kulör tillblandad.
    Men för tex som här vid er  Bygglovsansökan är det NCS som ligger närmast som du uppger och som för 152 Granit är NCS S4000-N

    Med Vänliga Hälsningar
    Kundcenter Alcro Färg
    Bästa svaret