NCS-kod för kulören Blåstång

Hej, skulle bli så glad om jag kunde få hjälp med en närliggande NCS-kod för Blåstång.

Med vänlig hälsning
Malin

Kommentarer

  • Hej Malin
    Vad roligt att du funnit vår kulör Blåstång och är intresserad av denna.

    När vi skapar våra egna kulörer gör vi inte detta utifrån den redan befintliga NCS färgkartan.
    NCS systemets färgkarta innehåller nämligen enbart en bråkdel av de kulörer som vi kan uppfatta.
    Därmed hamnar våra kulörer sällan exakt på samma värde som NCS kulör, dvs de kan ligga nära flera olika NCS-kulörer eller alt ligga mellan två av dem.

    För just Blåstång är NCS S 3010-B30G den kulör i NCS systemet som ligger närmast men där finns en synbar skillnad mellan dessa två kulörer.

    Därför bör du vara noga vid färgbeställningar att alltid uppge vårt kulörnamn och inte det NCS som ligger närmast, för att få rätt kulör tillblandad.

    Om du undrar över något i vårt svår här eller har andra frågor kring målning, våra kulörer eller produkter är du självklart välkommen åter.

    Ha en fin dag.

    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.