Målning av trappa

Hej

Vi vill måla om vår trappa (inomhus) Det är en furutrappa och vi skulle gärna måla den vit. Är det möjligt? Vilken typ av färg använder man i så fall? Skall den grundmålas? Oroar mig för att den blir för hal, några tips hur man löser det?

Med vänlig hälsning

Johan Holm

Kommentarer

  • Hej Johan och tack för din fråga.

    Ja visst kan ni måla om er furutrappa.

    Så här går ni tillväga

    •  Tvätta ytan noga med  med vår målartvätt, torka noga bort rester från tvätt och andra tidigare använda skurmedel.
    • Slipa bort lack som sitter dåligt eller tappat sin vidhäftning.
    •  Grundmåla med vår panelgrund Milltex Multistopp
    Rör om väl före användning. Milltex Multistopp skall ej spädas. Applicera 1-2 gånger eller tills fullgod effekt uppnås, gärna med roller och släta ut direkt med pensel. Kraftigt missfärgat eller obehandlat trä skall alltid målas minst 2 gånger. Låt torka minst 24 timmar mellan strykningar. Längre torktid ger alltid bättre skydd mot genomslag.

    Om du har fler frågor eller undrar över något så är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.