Hur målar man takfot och underspikning?

Hej!

Jag undrar vilken täckfärg ni skulle rekommendera till takfötter utomhus. Alcro Bestå fönsterfärg eller Alcro bestå täckfärg?

MVh
Ingrid
Ingrid Ekström

Kommentarer

  • Inlägg uppdaterat med ny produktinformation mars 2024!

    Hej Ingrid

    Tack för att du ställer din fråga till oss.
    Vi rekommenderar i första hand att använda samma produkttyp som ytan tidigare målats med.

    Är takfot och underspikning sedan tidigare målad med akrylatfärg så rekommenderas Bestå Täckfärg och Bestå Diamant.

    Är ytan målad med oljefärg rekommenderar vi istället vår Moder Oljefärg alt våra Fönsterfärgsystem.

    Om ytan är en nymålning/ omålad:
    Här rekommenderas att välja samma produkttyp till sin underspikning- Takfot som man har eller valt att måla på sina vindskivor. Oftast målas dessa samtidigt och då är att föredra att använda samma typ av produkt.

    Om panel som i er takfot sitter är luftad/ har luftspalt och ej har målad baksida kan både våra akrylatfärger och våra oljefärger användas.
    Omålade ytor måste alltid förbehandlas med produktens tillhörande grundfärgsystem.

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.