Hur målar jag en sandlåda?

Hej! Ska måla en obehandlad sandlåda - förslag på giftfritt och klädvänligt (ska sitta på kanterna) alternativ?

Alcro Kundcenter

Kommentarer

  • Då en sandlåda är under konstant belastning av fukt, från marken eller sanden eller båda delarna så kan jag inte rekommendera någon heltäckande färg.

    Om du vill behandla sandlådan på något sätt skulle jag i första hand rekommendera våran ofärgade Träolja den bildar ingen film som släpper då sanden är fuktig. Man kan pigmentera oljan, detta kan dock från början missfärga kläder om man har otur.