Måla pärlspont

Hej,
Jag ska måla våra vita pärlspontsväggar ljust gröna. Måste alla väggar slipas eller vad krävs för underarbete? Vilken färg rekommenderar ni?

Glad midsommar!
Johanna

Kommentarer

  • Hej Johanna

    Tack och hoppas att din helg varit fin!

    Om din Pärlspont sedan tidigare är målade med lackfärg och inga direkta kvistgenomslag uppkommit på den vita färgen så räcker det med att ni tvättar med vår målartvätt och sedan mattslipa ytan lätt.

    Därefter kan ni måla direkt med någon av våra vår Servalac i önskad grön nyans två varv.
    Här kan du läsa om Servalac  som finns i matt, halvblankt och blankt utförande att välja mellan.

    Är er panel istället obehandlad rekommenderar vi att måla Grundmålaytan 1-2 varv (antalvarv beroende på hur mycket missfärgande ämnen som finns i trät)

    Måla därefter 2 varv med Servalack.
    (OBS ! Finess skall inte användas på panelgrundsmålade ytor)

    Om du har fler frågor eller undrar över något annat kring våra produkter eller kring målning är du välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter