Måla på marmor

Hejsan.
På vår öppnaspis sitter det en marmorskiva på avställningsytan. Kan vi tvätta med t-röd, grundmåla med häftgrund och sen måla med vanlig färg precis som när man ska måla på kakel? Eller hur gör vi för bästa resultat när vi vill måla på marmor?

Kommentarer

  • Hej
    Marmor är svår att få färg att fästa tillräckligt bra på för att vi ska kunna rekommendera dig att måla med ett garanterat bra resultat. Häftgrund hjälper för vidhäftning men vi kan dock här ej utlova att det är tillräckligt.
    Generellt sett så rekommenderar vi att målartvätta ytor som skall målas med vår målartvätt istället för T-röd.
    Hälsningar Christina, Kundcenter Alcro
    Christina Alcro Kundcenter