Måla på jute väv.

Hej! Ska måla om ett källarrum som har juteväv på väggarna. Tänkte ta ner väven men den sitter ordentligt så jag bestämde mig för att måla den istället. Vad ska jag använda för färg?
Mvh. Bo Carling
Bo Carling

Kommentarer

  • Hej Bo
    Tack för din fråga.

    Vi rekommenderar att grundmåla juteväv med vår lacknaftaburna alkydoljefärg Kraft-Grundfärg.
    Här kan du läsa mer om Kraft Grundfärg.

    Juteväv är tyvärr mycket sugande och är svår att mätta med vattenburen färg och man minskar risk för att väven krymper som annars med vattenburen färg kan ske.

    Även vid grundmålning med Kraft Grundfärg är dock en betydande och högre åtgång av färg att räkna med.
    Tänk på att detta är en lacknaftaburen produkt och att använda andningsskydd som skyddar mot organisk ånga och damm/dimma rekommenderas.

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.