Måla nya fönster

Vi bytte fönster på huset våren 19, tyvärr så ångrade vi oss om kulör, vi beställde 0502Y men vill nu måla om till vitt, är det något vi bör tänka på?
Bör vi slipa alla fönster innan målning?
Kittet från SP fönster verkar vara väldigt mjukt, upptäckte detta när jag putsade fönstren.

Kommentarer

  • Hej Sonny,

    tack för din fråga.
    För att
    säkerställa vår tekniska rådgivning behöver vi här komma i kontakt med dig för
    ytterligare och mer utförlig information kring ärendet. För snabbast hjälp rekommenderar vi att du
    istället ringer in till vårt kundcenters tekniska rådgivning på telefonnummer 020-62 20 20.Vårt
    Kundcenter har öppet Kontorstid 08:00-16:30 (Fredagar 08:00-15:45).
    Om du istället önskar bli uppringd eller komplettera med ytterligare information här i detta forumärende så är detta självklart möjligt.
    Hur ställer du dig till detta? har du möjlighet att ringa oss?

    Vi behöver veta mer kring vilket material dina fönster har trä eller aluminium etc samt vilken typ av målningsbehandling de har sedan tidigare. Detta är här avgörande kring eventuell förbehandling innan målning med vår Bestå Fönsterfärg.

    Då vi här inte kan avgöra vilket typ av kitt som där sitter rekommenderar vi att ni kontrollerar med fönsterleverantör/tillverkare om detta kitt är övermålningsbart och vilka rekommendationer de ger.

    Hälsningar
    Christina
    Christina Alcro Kundcenter