Måla ny pärlspont

Hej, vi ska måla helt ny pärlspont. Vad behöver vi för typ av grund (kvistlack eller liknandeoch vilken typ av färg ska vi välja sedan? Vi tänker oss en ljust ljust gråblå kulör.
tack på förhand!
Elsa

Kommentarer

  • Hej Elsa,

    Tack för att du ställer er fråga till oss.

     Vi rekommenderar att grundmåla er pärlspont /träpanel med Milltex Multistopp

    Milltex Multistopp Grundfärg är en vattenburen spärrande grundfärg för alla träytor inomhus som golv, väggar, tak, lister, foder och möbler där vi tidigare rekommenderade vår Panelgrund .

    Milltex Multistopp förhindrar effektivt genomslag från kvistar och gulnat trä samt isolerar missfärgningar från underlaget.
    Här i denna länk finner ni mer information att läsa om denna produkt.

    Gör så här:
    • Rör om väl före användning. Milltex Multistopp skall ej spädas. Applicera 1-2 gånger eller tills fullgod effekt uppnås, gärna med roller och släta ut direkt med pensel. Kraftigt missfärgat eller obehandlat trä skall alltid målas minst 2 gånger. Låt torka minst 24 timmar mellan strykningar. Längre torktid ger alltid bättre skydd mot genomslag. är en grundfärg som minskar risk för genomslag från de naturligt förekommande missfärgande ämnen som i trä finns. Detta ämne finns i hela träytan och är konserterat vid kvistar.
    • När Milltex Multistop torkat ordentligt kan ytan målas med våra snickerifärger Servalac eller ad. Finess
    Här i denna länk finner ni mer information att läsa om våra Snickerifärger

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.