Måla komposit panel.

Hej.
Bor i en bostadsrätt (marklägenheter) och föreningen byter rutten träpanel för hundra tusentals kronor varje år.
Har nu funderingar på att byta till komposit trä, se bifogad länk.
http://www.greenplank.se/underh%C3%A5llsfri-fasad-tr%C3%A4komposit_c2.html

Vi har gångspecifika kulörer så vi behöver måla panelen.
Vilken färg rekommenderar ni?

Tack på förhand.

Kommentarer

  • Hej Jörgen

    Tack för att du ställer din fråga till oss.

    Dessa material även om de innehåller små mängder trä är framtagna för att vara underhållsfria. Vi har därför ingen anpassad produkt för dessa ändamål i vårt sortiment.
    Vissa tester har gjorts men resultatet visar att de ej är lämpliga att måla.
    Därför avråder vi er helt från att måla på dessa produkter.
    Ett råd vi kan ge är att kontrollera med leverantör om de själva har något råd att ge kring behandlings önskemål.

    Vi hoppas att vi vid annat tillfälle kan erbjuda produkt ur vårt sortiment och om ni har fler frågor eller undrar över någonting annat kring våra produkter eller rent allmänt kring målning är ni välkomna åter.

    Hälsningar
    Christina

    Christina Alcro Kundcenter