Måla kallgarage

Hej
Jag tänkte måla ett kallgarage på insidan. Det är putsat och inga skador.
Vilken färg använder man?
Vanlig inomhusfärg?
Med vänlig hälsning, Frank

Kommentarer

  • Hej Frank
    Du kan absolut använda en vanlig väggfärg för att måla ditt garage invändigt. Rekommenderar dig att välja Tålig eller Milltex 20 som har en liten tåligare yta och som tål att torkas av lite mer än de väggfärger med matt yta.
    Hälsningar
    Christina, Kundcenter Alcro

    Christina Alcro Kundcenter
  • Underlaget är obehandlat.
    Man behöver ingen grundfärg
  • Hej

    Det är bra att grundmåla denna yta då den är mycket sugande. Resultatet blir snyggare och det går mindre av täckfärgen. Grundmåla med vanlig vägg grund tex Grunda eller Miltex Allgrund.

    Hälsningar
    Christina, Alcro Kundcenter
    Christina Alcro Kundcenter