Måla insidan av garderob och kökskåp

Hej,
Jag har en garderob i min hall som jag vill måla om invändigt.
Det är samma sorts skåp som köksskåpen från Ikea. Kan jag måla om dem och hur gör jag då?
Alcro Kundcenter

Kommentarer

  • Hej,

    Dessa ytor kan vara lite svåra för färg att få riktigt bra vidhäftning mot men går vanligtvis mycket bra att måla om man först mattar ned och grundmålar med Häfta.
    Så här går du till väga:
    •  Tvätta ytan noga med målartvätt . Var noga att torka bort alla rester från tvätt och andra tidigare använda skurmedel från ytan.
    • Matta ned ytan med grön skurnylon alt fint- medelfint slippapper.
    • Grundmåla ett varv med Häfta grundfärg
    • Måla därefter två varv med Valfri Servalac i önskad glans och kulörton.
    Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du välkommen åter med din fråga.

    Med Vänlig hälsning

    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.