Måla gammalt pottskåp till badrum

Hej! Jag har köpt ett gammalt pottskåp som jag tänker använda som kommod i mitt badrum. På pottskåpet placeras ett fristående handfat. Vilken sorts färg ska jag använda för att måla om pottskåpet så att det tål vattenstänk och fuktig luft?

Kommentarer

  • Hej
    Vi rekommenderar vid dessa tillfällen att du målar med Servalac Exklusiv som är en vattenburen alkydoljefärg. Viktigt dock att torka bort det vatten man ser ansamlas på ytan så att det ej blir kvarliggande. Man får även på dessa ytor vara beredd på att bättringsmåla tidigare än på andra mindre utsatta ytor.
    Hälsningar Christina

    Christina Alcro Kundcenter