Måla fönsterbläck

Kan man använda er fönsterfärg på fönsterblecken?

Kommentarer

  • Inlägget uppdaterad med ny produktinformation mars 2024!

    Hej

    tack för din fråga.

    Ja visst kan du om ytan sedan tidigare är målad med en likande typ av produkt måla plåtbleck med vår fönsterfärg. Men den produkt för vi i första hand annars rekommenderar till dessa ytor är vår Plåt Halvmatt.

    Plåt Halvmatt Täckfärg är en vattenburen halvmatt täckfärg för plåttak, plåtfasad och plåtdetaljer utomhus.
    Fungerar på tidigare målade eller grundade ytor.
    Plåt Halvmatt Täckfärg är utvecklad för långa underhållsintervaller med smutsavvisande egenskaper och har mycket god glans- och kulörhållning.

     Obehandlad plåt grundmålas med Metallprimer.

    Gammal Plastisol och PVF2 måste dock tagas bort  innan målning.

    Här i denna länk finns mer information att läsa om Plåt Halvmatt Täckfärg

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina