Går det att måla en säkerhetsdörr?

Hyresgästen innan mig har målat insidan av säkerhetsdörren. Väldigt ojämnt och färgen har lossnat på några ställen, hur behandlar vi dörren innan vi målar om den och vilken typ av färg målar vi sedan med?

Alcro Kundcenter

Kommentarer

  • Hej.
    Jag rekommenderar att ni tar bort all färg om det flagnar mycket, då den inte verkar sitta fast ordentligt. Sitter den väldigt löst kan ni skrapa och slipa ner den annars finns det en produkt som heter Alcro färgborttagning som hjälper till!. Slipa och grunda med Alcro Häfta, sedan målar ni 2 gånger med Alcro Servalac blank eller halvblank så får ni en hård och slitbar yta.