Måla cementgolv i garage

Hej!
För länge sedan fanns ett mycket slitstarkt "färgsystem" kallat Marmoflor, som bl.a. rekommenderades för cementerade garagegolv.
Vad finns att tillgå idag?
Mvh
Jan Israelsson

Kommentarer

  • Hej Jan,

    Tack för din fråga.

    Ja visst har vi en produkt för målning av golv i garage.
    Den heter Hangar EP Golvfärg och är en vattenburen Epoxi.
    Hangar EP är en blank vattenburen tvåkomponents epoxifärg som är avsedd för gamla och nya betonggolv som utsätts för måttligt med slitage, så som gemensamma utrymmen i lägenhetshus och garage. Hangar EP är även lämplig för betonggolv som tidigare är målade med epoxifärg.

    Här kan du läsa mer om denna produkt.

    Dubbdäck är dock alltid svårt och sliter mycket på ytan och vi rekommenderar att inte måla de ytor där man kör med dubbade däck alt täcka dessa ytor så att de skyddas.
    Hangar EP är den golvfärg som är motståndskraftig för mjukgörare vandring från gummi.

    Om du har fler frågor så är du självklart välkommen åter .
    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter