Måla brevlåda

Hejsan!
Jag undrar vilken färg jag ska använda till brevlåda i metall som är matt blåmålad innan. Rengöring? Vad ska jag använda?
Tacksam för svar!

Alcro Kundcenter

Kommentarer

  • Innan du målar din brevlåda bör du först tvätta den med Alcro grovrent för att få en ren och bra yta för målning.

    Plåtrena ytor grundmålas med Alcro metallprimer.

    Sedan målar du 2 ggr med Alcro Mekanlack Aqua i valfri kulör.

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.