Lasyr

  1. Hej! Jag har köpt ett utomhusbord för barn, på Ikea. Det är laserat i brunt, kan jag lasera om det i svart eller måste jag hålla mig till brun?

Kommentarer

  • Hej Erica

    För att kunna behandla ditt bord med vår lasyr Terrass som är den typ av lasyr vi till utomhusmöbler rekommenderar så behöver du först tvätta av bordet med vår Trallren Terrasstvätt.
     Därefter behöver du slipa bort all lasyr som ligger i ytan på trät idag. Detta för att  Terrass ska kunna tränga ner i trät.
    Terrass skall sedan strykas mycket tunt med målardyna så att den inte bildar en film på ytan. Bildar den film så kan den släppa om snö och vatten blir kvarliggande på bordet.
     Och detta går absolut att göra med vår svarta kulör då det här är nödvändigt att slipa bort allt av den bruna lasyren.
    Vi vill rekommendera dig att ta med bordet eller någon del av det in till en återförsäljande butik.
    Här finner du kontaktuppgifter till återförsäljande butiker
    Då kan de om du önskar , hjälpa dig att säkerställa att ytan är så pass slipbar att du får bort all lasyr som ligger i och på träytan idag.
    Detta då det är en förutsättning för att kunna lasera det med Terrass.
    Här kan du läsa mer om Terrass och här finner du information om vårt tvätt Trallren

    Hälsningar
    Christina Alcro Kundcenter