Lasera trädgårdssoffa

Hej ! Jag har renoverat en gammal ” järnvägssoffa” tänkte lasera träet på soffan som skall stå ute. Min fråga kan man lasera ? Man får många olika svar.
Tacksam får råd.
Mvh Rune Hagberg

Kommentarer

  • Hej Rune

    Om du önskar lasera trädgårdmöbler med kulör så rekommenderar vi att du först tvättar av den med vår tvätt Trallrent så att om där kan finnas rester av tex andra rengöringsmedel smuts, pollen eller liknande avlägsnas helt från ytan.
     Vi antar att du under din renovering slipat av ytan ända ner i nytt trä och att inget grånat eller kvarvarande rester av tidigare behandling finns kvar men rekommenderar dig ändå att om du slipat av ytan just innan lasering. Detta för att öppna upp och öka inträngning. Obs , inte ett för fint sandpapper utan högst 120 kornstorlek.
    Därefter kan du lasera ytan med vår Terrasslasyr.
    Här kan du se kulörer som finns att välja mellan.
    Obs! Det är mycket viktigt att denna lasyr läggs tunt, mycket tunt. Den får nämligen inte bilda film på ytan. Gör den det finns risk att den släpper. Använd målar dyna som redskap och torka gärna av ytan med mjuk trasa.

    Ett annat alternativ är att olja in din bänk, antingen med vårt Träolja som du kan få pigmenterad på plats i butik i önskad kulör. Läs mer om Träolja här eller om in soffa är av teak eller ek så använder du istället Ädel träolja. Den är klar i svagt brunt pigment.

    Hälsningar
    Christina , Alcro Kundcenter
    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.