Kulörer som Alcro använde till luckorna i kök på 50 tal, ncs på den grå, blå och gröna varianten.

Hej
Ncs nummer till kulörer blå, grå och grön som Allra levererade till köksluckor på 50-talet. Söker också färgprover på desamma
Mvh Stefan

Kommentarer

  • Hej , vi har tillsammans med vårt kulörlabb forskat i detta och det finns tyvärr ingen kvarvarande dokumentation på vilka kulörer som då användes. Men vi fann dock en arkiverad färgkarta från den tiden men kan tyvärr inte svara för om det var just dessa kulörer som då användes för just detta ändamål.
    11 Bohusgrå = s 2005-g90y
    17 Horisontblå = s 1515-b50g
    19 Frostgrön = s 1515-g
    Hoppas att dessa kan vara till din hjälp.
    Hälsningar Christina, Alcro Kundcenter

    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.