Kan jag måla mitt hus på hösten?

Hej, vi har köpt ett hus som skulle behövas målas om, hur långt in på hösten kan vi måla?

Kommentarer

  • Hej,

    hur länge man kan måla på hösten är väldigt väderberoende. Tänk på att underlaget skall vara torrt och temperaturen inte får gå under 7 grader på hela dygnet.

    Om det finns en risk för frost eller dagg så måste arbetet avslutas i tid så att färgen hinner torka. Om färgen utsätts för fukt innan den torkat finns det en stor risk att resultatet blir flammigt. Tänk även på att torktiden förlängs vid svalare temperaturer och vid fuktigt väder.

    Gå gärna in till din lokala Alcro återförsäljare så kan dom hjälpa dig vidare med ert arbete. Här kan du hitta en återförsäljare nära dig: http://www.alcro.se/Kontakta-Alcro/

    Hälsningar
    Alcro Kundcenter