Kan jag måla min gamla plastmatta?

Kan man måla på en ful plastmatta är en vanligt inkommande fråga.

Alcro Kundcenter

Kommentarer

  • Vi avråder tyvärr från att måla på plastmattor.

    All plast innehåller mjukgörare och denna kan göra att färg inte torkar eller att den förblir mjuk.
    Plast ger även en sämre vidhäftning vilket gör att ytan lätt slits och repas.
    Har man väl påbörjat att måla kan plastmattan inte återställas om man får problem eller ångrar sig.

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Christina Alcro Kundcenter