Hur vet jag om min fasad är målad med Linoljefärg?

Hej
Hur kan jag ta reda på om min fasad är målad med linoljefärg.

Alcro Kundcenter

Kommentarer

  • Fasader som sedan tidigare är målade med linoljefärg rekommenderar vi även fortsättningsvis målas med just Linoljefärg.
    Detta för att minska risk för uppkomst av blåsbildning.

    Det är svårt att själv avgöra om en fasad är målad med Linoljefärg eller alkydoljefärg.
    Vi rekommenderar därför att kontakta någon av våra återförsäljares Fasadexperter. Det ärav oss specilutbildad personal som på plats kan göra en analys av den målade yta.

    Här finner du butiker med fasadexpert

    Du är självklart välkommen åter om fler frågor uppkommer eller om du undrar över någonting annat kring målning eller våra produkter.

    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter