Hur målar jag på Stål, Epoxi/polyesterbaserad pulverlack

Jag vill måla om min hylla från ikea ( Modell LIXHULT) och funderar på hur jag bäst går tillväga, behövs det någon förbehandling och vilken typ av färg behöver jag?
Johanna

Kommentarer

  • Hej Johanna

    Tack för din fråga.
    Polyesterbaserade pulverlacker är svåra att måla på då färg och även vidhäftningsgrund har mycket svårt att mot denna yta få bra vidhäftning.
    Vi avråder tyvärr därför från målning av denna yta.

    Vi hoppas självklart att vi vid annat tillfälle får möjlighet att rekommendera våra produkter.

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.