Hur målar jag om mina plastfönster?

Hej.

Jag har fönster i plast, hur målar jag dom?

Kommentarer

  • Hej Adam

    Tack för att du hittat till vårt kundforum och ställer din fråga till oss.

    Utomhus

    1.  Börja med att tvätta dina fönster med Alcro Grovrent och mattslipa ytorna med ett grönt skurnylon. Var noga att så att tvättmedel inte läggs på glasrutor eller andra ytor som inte ska målas om. Grovrent kan vara lite etsande på glas.

    2. När ytorna torkat grundmålar du ett varv med Alcro Häfta .Det är viktigt att grundfärgen får torka ordentligt innan du målar över den. För att vara säker på att den torkat sätter du tummen mot färgen och vrider. Om det inte blir märken i färgen kan du måla.
    3. Avslutar med att måla två varv med Bestå Utsikt Fönsterfärg i önskad kulör.

    Inomhus

    1. Tvätta ytorna med målartvätt, var mycket noga att torka bort alla tvättmedelsrester.

    2. Mattslipa ytorna med ett fint slippapper.

    3.  Grundmåla med häftgrund

    4. Avsluta med att måla två varv med Servalac.

    Om du har fler frågor eller undrar över någonting annat är du välkommen åter.

    Hälsningar

    Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.