Hur lackar man bäst med matta klarlacker utan att de blir "mjölkiga"

Hej,

När man lackar flera varv med matt golvlack eller med matt trälack finns en viss risk att matteringsmedel gör att klarheten minskar och en liten vittonad hinna uppkommer?
Hur gör man bäst för att undvika detta?

Alcro Kundcenter

Kommentarer

  • Hej,

    När man ska lacka en yta med matta klarlacker så som Klarlack Trä Matt och Lacka Golvlack matt rekommenderar vi att lacka de första varven med blank lack och sedan avsluta det allra sista varvet med matt lack.

    Då bygger de klara blanka varven med lacken upp ett djup i utseendet samtidigt som ytskiktet byggs.

    Avsluta sedan i sista varvet med matt lack för att få det matta utseendet.

    Hälsningar
    Christina Alcro Kundcenter